Guide: Sådan får du en ekstra time i døgnet

Føler du selv, at du har alt for travlt i hverdagen? Løber du rundt fra det ene til det andet, og har du ikke tid til at puste ud? Det kan være farligt i længden, og derfor handler det om at gribe ind i tide, hvis du ikke ønsker at blive ramt af stress. Der skal jo også være tid til at nyde livet. Desværre kan man ikke få 25 timer i døgnet, men du kan frigive en time hver dag fra din kalender ved at spare og uddelegere nogle ting. Her i artiklen får du at vide, hvad det kan være.

Drop rengøring

Den første ting du kan outsource er rengøringen. Tjener du en fin løn og ønsker at få mere tid, kan du betale en ung dreng eller pige til at gøre det for dig. 2-3 timer om ugen vil være nok til at dække de flestes behov. Naturligvis vil det kræve flere timer, hvis rengøringen skal være mere grundig. Det behøver ikke at være specielt dyrt. Er vedkommende under 18 år, kan du slippe afsted med 75 kroner i timen, og så vil vedkommende være bedre betalt end vennerne i supermarkedet. Husk altid at læse op på de forskellige krav. For eksempel hvis du gør brug af håndværkerfradraget, som du bør gøre brug af.

Få leveret din mad til døren

Hvorfor bruge tid på at handle ind, når du kan få tilsendt friske råvarer lige til døren, uden at det behøver være specielt dyrt. Der findes masser af forskellige måltidskasser, så hvis du bliver træt af en type mad, kan du altid finde en ny måltidskasse. Der er mange udbydere på det danske marked. Du kan eventuelt teste forskellige firmaer af ved at bestille mad til en uge ad gangen. Så kan du teste kvaliteten, inden du bestiller for en længe periode. En anden bonus ved at få mad til døren via iboom.dk er, at maden er sund. Det er samtidig forfriskende med nye retter i køkkenet. Alt afhængigt af hvor lidt du vil lave, kan du vælge mellem råvarerne eller færdiglavet mad. Uanset hvad vil du ende med at spare tid!

Eksperimenter med din søvn

Et andet godt råd er at finde ud af, om du sover mere, end du behøver. Bemærk at vi altid råder til at følge sundhedsrådene og eksperternes råd, når det kommer til søvn. Sover du for eksempel 9 timer hver nat, kan du se, om du ikke sagtens kan nøjes med 7, som er det de fleste anbefaler. Det vil kræve noget tilvænning, men det er ikke helt umuligt at ændre dine vaner. Husk blot altid at være opmærksom på rådene for sundhed. For lidt søvn kan betyde koncentrationsbesvær, utilpashed og meget mere.

Dette var 3 gode råd til, hvordan du kan spare tid i hverdagen. Vi håber, at du kan bruge nogle af rådene.